1. Ugrás a menühöz
  2. Ugrás a tartalomhoz
  3. Ugrás a lábléchez

Kirándulás Felvidék kincsei között

Iskolánk évek óta résztvevője a „Határtalanul!” programnak, melynek keretében felvidéki kiránduláson vettünk részt a 7. évfolyamos diákjainkkal. A tanulmányút célja az volt, hogy képet kapjunk az felvidéki magyarság mindennapjairól, megismerjük az iskolai életet, kapcsolatot teremtsünk a külhoni tanulókkal, s átfogóbb képünk legyen a Kárpát-medence földrajzáról, népeinek történelméről. „Kirándulás Felvidék kincsei között” címmel adtuk be a nyertes pályázatunkat (pályázati azonosító: HAT-KP-1-2022/1-001349).

Utazásunk első állomása a Dobsinai jégbarlang volt, mely a világ legjelentősebb jégbarlangjai közé tartozik. 2000-től a világ természeti örökségének jegyzékén is szerepel. Ezt követően meglátogattuk Csorba tavat és környékét.

Másnap egy izgalmas utazás következett a Tátrába. Ótátrafüred és Tarajka között siklóval utazunk, majd gyalog folytattuk utunkat. A hegyi séta közben csodálatos panoráma tárult elénk, megcsodálhattuk a Tarpataki vízesést, Óriás vízesés és az Óerdei-tisztást. Ótátrafüreden sétálunk a századfordulós szállodák és villák között, felidézzük a hegyvidéki üdülőváros egykori életét. A patinás Grand hotel épületét is megtekinthettük kívül-belül.

Esténként vacsora után jöhetett a közös játék. A fárasztó túrák sem vették el a gyerekek kedvét egy kis foci vagy röplabda játéktól. Fáradtan, de jó hangulatban teltek az estéink.
Csütörtökön Hernád folyó által kivájt szurdokvölgyben folytattuk körutunkat és mindannyiunk egyik legszebb és legemlékezetesebb túráját tettük meg. A 700 m-es szintkülönbség megtétele után a jutalom sem maradt el, a Tamásfalvi-kilátó elképesztően látványos sziklapereme. A kilátó 160 méteres függőleges sziklaletöréséről lélegzetelállító panoráma nyílik a Szlovák Paradicsom sűrű fenyveseire, a mélyben kanyargó völgyekre.

A nap végén Lőcsén barangoltunk. Megcsodáltuk a város Fő terét, az egykori szégyenketrecet, melyben egykoron az elítélt bűnözőket és a léha erkölcsű asszonyokat tették közszemlére, a Szent Jakab plébániatemplomot és az árkádokkal díszített városházát.
A nap végén megtekintetttük a XI-XII. században alapított Szepesi várat, mely jelenleg Közép-Európa legnagyobb várromja, az UNESCO védettségét élvezi.
Pénteken hazafelé indulva Gömörhorkai Általános Iskolában jártunk. Vendéglátóink nagyon kedvesen fogadtak minket, rövid műsorral kedveskedtek számunkra. Bepillantást nyerhettünk egy felvidéki magyar iskola életébe, a gyerekek közösen játszottak a helyi kisdiákokkal, amit mindannyian nagyon élveztek.
Utunk végén Kassa felé vettük az irányt. Megtekintettük Felvidék legszebb gótikus székesegyházát, mely egyben Rákóczi fejedelem végső nyughelye is. A Rodostó-háznál megkoszorúztuk II. Rákóczi fejedelem szobrát.

Tartalmas és nagyon szép négy napos tanulmányi kirándulásban volt részünk, idegenvezetőnktől, vagy ahogy ő nevezte magát, honvezetőnktől számos ismerettel gazdagodtunk, valamint hasznos tanácsokat kaptunk a hegyi túrázással kapcsolatban.

Kirándulásunk mottójaként honvezetőnk szavait idézem:
„Szarvas az otthonunk, de ahol őseink hamvai nyugszanak, az a Hazánk.”

Biacsné Bajusz Szilvia

06-20-824-6689
Zöldpázsiti óvoda:
06-20-522-5441

E-mail:  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Elektronikus napló elérése

Hirdetmények

Az 1-es szám is jelenthet komoly értéket az iskolában. Kérjük támogassa iskolánkat az adója egy százalékával. Köszönjük!

„Gyermekünkért, Jövőnkért” Alapítvány

5540 Szarvas, Kossuth L. u. 7.